5 km senare

Nu är man hemma igen efter att sprungit 5 km med VårRuset, riktigt roligt faktiskt, det trodde jag inte. Jag har alltid ogillat att springa framför människor, men nu var det ju 1000 okända damer man sprang bland, så det var skönt... Jag är inte speciellt nöjd med mitt resultat men men... Jag är helt ur form, men jag joggade iaf hela biten! Jag ger aldrig upp... Att stanna på vägen är lika med misslyckande för mig. Men då dömer jag absolut ingen annan, men jag har höga krav på mig själv, väldigt höga krav... Fast det ska man ha, annars ger man upp mitt i allt...

Jag funderar på att anmäla mig till Tjejmilen som går av stapeln i slutet av augusti i Stockholm. Det skulle vara riktigt kul faktiskt. Till dess hinner man ju träna sig i form också = )! Aja, vi får se hur det blir med det...



Läste i tidningen idag att nästan var fjärde svensk är beredd på att rösta på ett parti som vill inskränka invandrarnas rättigheter (!) (källa, Integrationsverket). Dessutom har andelen som helt instämmer i påståendet "infödda svenskar bör komma före invandrare när det gäller jobb, bostäder och bidrag" ökat från 12% till 14%... Det är så hemskt att intergrationen går åt så fel håll. Nästan var 4e svensk vill inskränka invandrarnas rättigheter! Man blir ju mörkrädd. Hur kan man i ett demokratiskt och jämställt land gå åt så fel håll? Hur kan man leva med sig själv när man vet att man vill att vissa ska ha det sämre och svårare än andra? Nästan var fjärde svensk.. Jag förstår det inte...

Kommentarer
Postat av: Anonym

har du inte läst Bim Clinells bok än???....U have to...den är inte progagandisk eller särskilt vinklad...hon är väldigt saklig...läs läs läs....:)

Postat av: Azzzz

smygrasism... sager det nagon nat?
"infödda svenskar bör komma före invandrare när det gäller jobb, bostäder och bidrag"
hahahaha
Rednecks... all i have to say... rednecks! Vad har infoddhet att gora med utbildning (bra utbildning - battre jobb), social kompetens (oxa jobb/bostad relaterat) eller ekonomisk situation (bidrag)?
Blir irriterad pa dagens okunnighet. It's 21st century for god's sake!

2007-06-12 @ 16:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback