Vacker utan slöja?


Idag satt man som vanligt i kassan och tog kunder, för att lära sig hur allt funkar med kuponger och allt vad det är... Tiden går hur snabbt som helst när man sitter och slår i varor, och det är fan rätt så kul. Jag har hela tiden en ordinarie anställd som står bakom mig och kollar så jag gör allt rätt och så.. Asskönt..

När jag hade suttit i ungefär två timmar idag kommer en dam fram och handlar...När hon ska betala kollar hon på mig och min coopare som också är iranier, och säger



- Jag måste bara säga att oj vad vackra ni är!
- Tack så mycket... = )
- Ja, egentligen skulle jag säga något annat också, men jag kanske borde låta bli?
- *fundersamt leende*
- Ja, jag tänkte säga att det är tur att ni inte är tvungna att bära slöja så fina som ni är...

*sekunder senare*

- Nej förlåt, jag tar tillbaka det, så borde jag aldrig ha sagt.
- Det är ingen fara, jag är inte ett dugg religiös...



Jag vet inte om jag ska blir förolämpad eller inte? Egentligen så borde jag inte ha förklarat mig för henne, för det har inte med henne att göra om jag är muslim eller inte. Vilket jag förövrigt inte är, då jag är mer ateist om något. Men hursomhelst. Vilka fördomar människor har... Jag tog nog illa vid mig för att hon direkt antog att bara för att jag råkar vara utländsk så måste jag naturligtvis vara muslim och min pappa måste vara en sån man som bestämmer ditten och datten om mig och hur jag ska se ut. Så är det inte... överhuvudtaget. Min pappa är världens gulligaste... Aja, det finns okunniga människor överallt... Men jag hatar, hatar att bli placerad i fack.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback